Blooming Buzzness-activiteiten in Zulte tijdens de Week van de Bij

Vier steden en gemeenten zetten mee hun schouders onder het project Blooming Buzzness: Deinze, Eeklo, Maldegem en Zulte. Samen met de lokale bijenwerkgroepen zetten zij tijdens de Week van de Bij (31 mei – 7 juni) de schijnwerpers op (wilde) bijen en biodiversiteit. Wat is er te doen in Zulte?



31 mei 2026 | 08u00

Start

7 juni 2026 | 23u59

Einde

Lente

Seizoen
Delen

Blooming Buzzness-activiteiten in Zulte tijdens de Week van de Bij

Blooming Buzzness (de bijenwerkgroep van Zulte) in samenwerking met natuurpunt Deinze-Zulte houdt in het kader van ‘De Week van de Bij’, op zondag 31 Mei, ‘Zulte Zoemt - Zulte zet de bijen in de bloemetjes’. Meerdere bijen-gerelateerde locaties zetten hun deuren open voor bezoek. Meer info volgt hier.

De verschillende locaties zijn tussen 14.00 en 17.00 uur vrij te bezoeken. Om dit op een milieuvriendelijke manier te doen, willen we vragen hiervoor de (elektrische) fiets te gebruiken.

©
Flyer Zulte Zoemt

Tijdens de Week van de Bij organiseert Blooming Buzzness, de bijenwerkgroep van Zulte, samen met Natuurpunt Deinze-Zulte een leuke hommelzoektocht in Zulte. Ga op pad, ontdek verschillende hommelsoorten en leer waarom deze belangrijke bestuivers zo onmisbaar zijn voor onze biodiversiteit. Een boeiende en laagdrempelige activiteit voor jong en oud, waarbij speuren, leren en genieten van de natuur centraal staan.

©

Dit project werd mogelijk gemaakt met de steun van het Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling: Europa investeert in zijn platteland.